A) W DWÓCH STAJNIACH BYŁO RAZEM 56 KONI. Z PIERWSZYCH STAJNI WYPROWADZONO 3 KONIE, Z DRUGIEJ 7 KONI I WTEDY OKAZAŁO SIĘ, ŻE W KAŻDEJ STAJNI POZOSTAŁA JEDNAKOWA LICZBA KONI. ILE KONI BYŁO NA POCZĄTKU W KAŻDEJ STAJNI ?
b) W TRZECH STAJNIACH BYŁO 56 KONI. W DRUGIEJ BYŁO DWA RAZY WIĘCEJ KONI NIŻ W PIERWSZEJ, A W TRZECIEJ O 4 MNIEJ NIŻ W DRUGIEJ.ILE KONI BYŁO NA POCZĄTKU W KAŻDEJ STAJNI ?

3

Odpowiedzi

2010-04-01T00:29:40+02:00
[56-(3+7)] /2=23 23+3=26 23+7=30 w pierwszej stajni było 26 koni a w drugiej 30.

W pierwszej stajni było x koni
w drugiej 2x
w trzeciej 2x-4

x+2x+2x-4=56
5x-4=56
5x=56+4
5x=60 /5
x=12

pierwsza stajnia 12 koni w drugiej 24 konie trzecia stajnia 20
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T00:31:11+02:00
I stajnia - x koni
II stajnia - y koni
56-3-7=46
46:2=23
x-3=23
x=26
y-7=23
y=30
Odp. W pierwszej stajni było 26 koni, a w drugiej 30 koni.

b)
I stajnia - x
II stajnia - y
III stajnia - z

x+y+z=56
y=2x
y-4=z
z=2x-4
x+2x+2x-4=56
5x=60/:5
x=12
y=24
z=20
Odp. W pierwszej stajni było 12 koni, w drugiej 24 konie, a w trzeciej 20 koni.
2 5 2
2010-04-01T00:31:11+02:00
A)
x-ilość koni w pierwszej stajni
y-ilość koni w drugiej stajni

x+y=56
x-3=y-7

x=56-y
56-y-3=y-7

x=56-y
-2y=-60

x=56-y
y=30

x=26
y=30
Odp. W pierwszej stajni było 26 koni, a w drugiej 30 koni.

b)
x-ilość koni w pierwszej stajni
y-ilość koni w drugiej stajni (y=2x)
z-ilość koni w trzeciej stajni stajni (z=2x-4)

x+y+z=56
x+2x+2x-4=56
5x=60
x=12

y=2x
y=24

z=2x-4=20
Odp. W pierwszej stajni było 12 koni, w drugiej 24 konie, a w trzeciej 20 koni.