Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T09:22:50+02:00
Odp.
Równanie dysocjacji kwasu jednoprotonowego;
HR=H(+))+R(-);
[H(+)]=[R(-)];
pH=3; to [H(+)]=10^-3[mol/dm3];
Równanie na stałą dysocjacji;
Ka=([H+]*[R-])/[HR];
[HR]=([H+][R-]/Ka
[HR}=(10^-6)/(1,8*10^-5)=0,0555[mol/dm3].
5 4 5
2010-04-01T09:55:27+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Kwas jednoprotonowy dysocjuje na HR------>H⁺ + R⁻
czyli stężenie [H⁺] = [R⁻]
pH = 3====>[H⁺]=10^-pH
[H⁺] = 10⁻³
Równanie na stałą dysocjacji ma postać:
K = [H⁺]*[R⁻]/[HR]
[HR] = [H⁺][R⁻]/K
K = 1,8*10⁻⁵
[HR] = (10⁻³)*(10⁻³)/(1,8*10⁻⁵)
[HR] = 10⁻⁶/1,8*10⁻⁵
[HR] = 0,0555 mol/dm3
Komentarz został usunięty