Odpowiedzi

2010-04-01T09:21:19+02:00
Twoja liczba dwucyfrowa to 10x+y
9<10x+y<100

100x+y=10x+y+180//-10x
90x+y=y+180//-y
90x=180//:90
x=2

x+y=6
2+y=6//-2
y=4

10x+y=10*2+4=20+4=24
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-01T09:23:38+02:00
D - cyfra dziesiątek
j - cyfra jedności

d + j = 6
d * 10 + j + 180 = d * 100 +j

d = 6 - j
10(6 - j) + j + 180 = 100(6 - j) + j

60 - 10j + j + 180 = 600 - 100j + j
240 - 9j = 600 - 99j
-9j = 360 - 99j
90j = 360
j = 4

j = 4
d = 6 - j

j = 4
d = 2

Szukana liczba to: 24
1 4 1