Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T09:53:07+02:00
2010-04-01T09:55:30+02:00
180-120=60
60:2=30 więc kąty przy podstawach mają po 30 stopni
rysujemy wysokość z tego kąta 120 i to będzie punk D
i wtedy wychodzi trojkąt 30, 60, 90
wysokość czyli odcinek CD będzie miał długość 5
a odcinek AD 5<pierwiastek>3 , odcinek DB też będzie miał 5<pierwiastek>3
więc najdłuższy bok trójkąta będzie miał długość 10<pierwiastek>3
Obw=2a+b
Obw=2x10+10<pierwiastek>3
Obw=20+10<pierwiastek>3 :):)
2010-04-01T09:58:12+02:00
Sin60=√3/2
x/2:10=√3/2
x=10√3
obw=10+10+10√3=10(2+√3)≈37.32cm

pozdrawiam