1) W magazynie znajduje się 1000 paczek po 12 ampułek pewnego lekarstwa w każdej. Każda ampułka to 5 ml lekarstwa. Zatem zapas lekarstwa w magazynie wynosi .. ?

2) Podstawa prostopadłościanu ma wymiary 3cm x 4cm, a jego przekątna ma długość 13cm. Ile wynosi objętość tego prostopadłościanu?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T10:05:59+02:00
1)1000 paczek po 12 ampułek = 12000 Ampułek
1ampułka =5ml
12000Ampułek= 12000*5
Czyli
12000*5=60000 Ml
60000 Ml= 60 Litrów

Odp. Zapas lekarstwa w magazynie wynosi 60 litrów.

2)
13² - 5² = h²

h² = 169 - 25

h² = 144 |√

h = 12

V = a x b x c

V = 3 x 4 x 12 = 144 cm³
3 4 3
2010-04-01T10:06:46+02:00
1) Ilość wszystkich ampułek:
1000×12 = 12000

Pojemność wszystkich ampułek:
12000×5ml = 60000ml = 60l
Odp.: Zapas lekarstwa w magazynie wynosi 60l.

2) Przekątna podstawy:
d² = 4²+3²
d² = 16+9
d = √25 = 5

Wysokość prostopadłościanu:
13²-5² = h²
169-25 = h²
h = √144 = 12cm

Objętość prostopadłościanu:
V = 4cm×3cm×12cm = 144cm³
Odp.: Objętość prostopadłościanu wynosi 144cm³.
1 5 1
2010-04-01T10:11:26+02:00
12*1000=12000
12000*5=60000ml=60l



13² - 5² = d²
d² = 169 - 25
d² = 144 |√
d= 12
a*b*c
3 *4 *12 = 144 cm³
1 5 1