Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T19:07:06+01:00
To są wzory skróconego mnożenia

a³-b³ = (a-b)(a²+ab+b²)
a) (x-3y)(x²+3xy+9y²) = x³-(3y)³= x³-27y³

a³+b³ = (a+b)(a²-ab+b²)
b)(x+2)(x²-2x+4) = x³+2³= x³+8
2009-11-01T19:08:55+01:00
A)x³+3x²y+9xy²-3x²y-9xy²-21y³=x³-21y³
b)x³-2x²+4x+2x²-4x+8=x³
2009-11-01T19:12:48+01:00
A) (x-3y)(x²+3xy+9y²)=
(x-3y)(3x³+9y³)
-3xy×12x³y³
-36x⁴y⁴

b)
(x+2)(x²-2x+4)
(x+2)(-2x⁴+4)
x+2×2x³
4x⁴