Odpowiedzi

2010-04-01T10:45:17+02:00
Przede wszystkim to że jej cofaniu się zapobiegają zastawki.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T10:46:17+02:00
Krew wypływa z serca tętnicami, a wraca żyłami. Im dalej od serca tym ciśnienie krwi jest mniejsze, a w żyłach nawet bliskie zeru.
Ciśnienie wytwarzane przez pulsowanie serca nie wystarcza do przepchnięcia krwi przez cały krwiobieg z powrotem do serca, zwłaszcza wtedy gdy krew musi przebywać drogę w górę. W trakcie przemieszczania się krwi serce wspomaga pulsowanie tętnic, wyposażonych we własną mięśniówkę. Cofaniu się krwi zapobiegają natomiast znajdujące się w żyłach zastawki.



nie wiem czy dobrze
1 5 1