Potrzebuję krzyżówkę na polski której hasło brzmi ,,ŚWIĘTA WIELKANOCNE". Krzyżówka ma być cała związana ze świętami wielkanocnymi.Hasła do wpisania mają zawierać trudność ortograficzną,ale nie wszystkie bo ci pomysłów zabraknie! Z góry dziękuje:)

3

Odpowiedzi

2010-04-01T11:08:00+02:00
Święta Wielkanocne

1.Obrzęd ........ należy do najstarszej nocnej liturgii Wigilii Paschalnej - ŚWIATŁA
2. Jest symbolem odrodzenia, a także jest używana do ceremonii chrztu ( ta święcona xd) - WODA
3. Zaczyna się w Środę Popielcową - ........ Post - WIELKI
4. W Niedzielę Palmową święcimy - PALMĘ (głupie takie to jest trochę )
5. .......... Męki Pańskiej odprawiane w Wielki Piątek - MISTERIUM
6. Dzielimy się nimi w każde święta - JAJKA

7. Podczas tych świąt obchodzi się pamiątkę tego, że Jezus......... -
ZMARTWYCHWSTAŁ
8. Pomalowane jajka - PISANKI
9. Słowami ,,bierzcie i jedzcie... bierzcie i pijcie" Jezus ustanawia sakrament..... - EUCHARYSTII
10. tu coś z liturgią mogłoby być, ale nie wiem, co, pustka w głowie ;)
11. W nim swięconka - KOSZYCZEK
12. Symbol wolności - BARANEK
13. Symboliczne oblewanie się wodą w poniedziałek wielkanocny - ŚMIGUS -DYNGUS
14. i tu też pustka xD
15. Msza o 6 rano - REZUREKCJA
16. Pali się ją i od niej odpala gromnicę - TARNINA
17. Bez niej nie byłoby Zmartwychwstania - ŚMIERĆ

We wszystkich hasłach występuje ta literka co musi :)
  • Użytkownik Zadane
2010-04-01T11:20:51+02:00
1.śmingus
2.wielki
3.śniadanie
4.męka
5.matka
6.kraszanka
7. weronika
8.aprillis
9.wielkanocne
10.lany
11.pisanka
12.droga
13.wiosenne
14.wiosna
15.kurczaczek
16.baranek
17.popielcowa

1. ... dyngus
2. ... czwartek
3. w sobote wielkanocne
4. chrystusowa
5. ... boża
6.jajko o czerwonej barwie
7. otarła twarz jezusowi
8. prima
9. święta
10.poniedziałek
11. jajko wielkanocne, symbol
12. krzyżowa
13.porządki
14.rozpoczyna się 21 marca
15. żółty symbol świąt
16. ... boży, który gładzi grzechy świata
17. środa

prosze o naj
a i musisz sobie sama poukładać bo tutaj to jest bardzo trudne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T12:03:19+02:00
W załączniku krzyżówka z pytaniami.
Licze na naj.
2 5 2