Odpowiedzi

2010-04-01T11:12:38+02:00
Pp= 20²
Pp= 400cm²

Pb= 20×10√3÷2
Pb≈173,2 cm²

Pc= Pp+Pb
Pc= 400+173,2
Pc= 573,2 cm²
2010-04-01T11:16:25+02:00
W podstawie kwadrat
a = 20 cm
Pc = a²+4*1/2*a*Hb
Obliczam Hb:
a/2 = 20/2 = 10 cm
Hb²+(1/2a)² = 20²
Hb²+10² = 400
Hb² = 400-100
Hb² = 300
Hb = √300
Hb = 10√3 cm
Pc = 20²+2*20*10√3
Pc = 400+400√3
Pc = 400(1+√3) cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T11:25:25+02:00
PC= Pp+Pb

PC- pole całkowite
Pp-pole podstawy
Pb- pole boczne

Pp=20²=400
Pb=4*a*h kreska ułamkowa 2 ( kreska ma byc pod a*h)

Z tw. Pitagorasa(obliczmy wysokość ostrosłupa)
10²+h²=20²
100+h²=400
h²=400-100
h²=300
h=√300

Pb= 4*20*√300kreska ułamkowa 2 (kreska ma byc pod a*h)
Pb= 40√300

Pc=400+40√300 Wynik !!!