Zbiornik na gaz ma kształt kuli o promieniu 5m. Zewnętrzną powierzchnię tego zbiornika pomalowano na dwa kolory: 40% jest w kolorze srebrnym , a reszta w kolorze żółtym. powierzchnia pomalowana na żółto wynosi :
A. ok 105 cm kwadratowych
B.ok 126 m kwadratowych
C.ok 188 m kwadratowych
D. ok 314 m kwadratowych

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T11:16:44+02:00
P=4πr²
P=4π5²
P=4*25π
P=100πm²
100%-100πm²
60%-x

x=100*60;100=60πm²
π=3,14
60m²*3,14=188,4m²
odp:c
8 4 8
2010-04-01T11:19:50+02:00
P=4πr²
P=4π*25 m²
P=100πm²
0,6*100πm² = 60πm²≈188m²
odp. C
2 3 2
2010-04-01T11:24:00+02:00
Odpowiedź C.
Poniewiaż wzór na pole kuli 4π*r^2=4π*5^2=12.6*2~314
100%-40%=60%=0.6
314*0.6=188.4~188

~= w przybliżeniu
*= razy
^= do potęgi
π = pi=3.14
2 3 2