Frania wyjechała ze swojego domku wcześnie rano. Jechała samochodem do sklepu, który znajdował się w mieście. Miała do pokonania drogę o długości 50 km. Jechała średnio 90km na godzinę. Kiedy dojechała do sklepu spędziła tam 2 godziny. Wracając miała do pokonania tą samą drogę, lecz jechała 2 razy szybciej. Po drodze zatrzymała się na pół godziny w parku. Ile Frania spędziła czasu poza domem ? Proszę o jak najlepsze rozwiązanie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T11:41:49+02:00
90km/60 min * 50 km + 2h + 50 km * 180 /60 min + 30 min = 1 km/ 40 s * 50 + 2h + 1km/20s + 30 min = 33 min 20s + 2h + 16 min 40s + 30 min = 3h 20 min
odp. Frania spędziła poza domem 3h 20 min.
2010-04-01T12:10:18+02:00
2010-04-01T12:48:23+02:00
60min : 90 = 2/3
2/3min * 50km = 33min i 20s
33min i 20s + 2h = 2h 33min i 20s
90km * 2 = 180km
60min : 180 = 1/3min
1/3min * 50 = 16min 40s
2h 33min 20s + 30min + 16min 40s = 3h 4min
odp: Frania spędziła poza domem 3 godziny i 4 minuty.