Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-01T12:20:24+02:00
Dane:
V(objętość roztworu)-25 dm³
C%(stężenie procentowe)- 12 %
d(gęstość roztworu) -0,15g/dm³

Obliczam masę roztworu (mr) z przekształconego wzoru na gęstość:
d= m : V /× V
mr = d × V = 0,15g/dm³ × 25 dm³= 3,75 g

Obliczam masę substancji(ms) w roztworze z przekształconego wzoru na stężenie % :
C%=ms × 100% : mr /× mr
C% × mr = ms × 100% / : 100 %
ms= C% × mr : 100%= 12 % × 3,75 g : 100 %
ms= 0,45g

Odp: Masa substancji w tym roztworze wynosi 0,45 grama.

2010-04-01T12:24:31+02:00
Dane:
V = 25dm³
Cpr =12%
d = 0,15 g/dm³

Obliczane:
mr = ? [g]
ms = ? [g]

d = m/V --> m = d*V
mr = 0,15g/dm³ * 25dm³ = 3,75 g
mr = 3,75 g

3,75 g - 100%
x g - 12%
x = 3,75g * 12% / 100% = 0,45 g
x = ms

Odp:W tym roztworze znajduje się 0,45 g substancji.
2010-04-01T13:01:18+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
0,15g ------1dm3
xg ----------25dm3
x=3,75g
Z def. stęż. procent.
12g subst.----100g roztworu
xg subst.------3,75g roztworu
x=0,45g subst.
1 5 1