Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T12:32:56+02:00
V₀=10m/s
h=50m
g=10m/s²

Vk = V₀ + gt
h=V₀*t + gt²/2

50=10*t + 10*t²/2
100=20*t+10*t²
100=10(2t+t²)
10=2t+t²
t²+2t-10=0

Δ=b²-4ac=4-4*1*(-10)=4+40=44
√Δ=√44=2√11

t₁=-b+√Δ/2a=-2+2√11/2=√11-1≈2,3
t₂=-b-√Δ/2a=-2-2√11/2=-1-√11 <0
t≈2,3

Vk=10+10*2,3
Vk=33

Jednostki dla czasu oczywiście sekundy [s], dla prędkości m/s

Odp.: Czas spadania kamienia będzie wynosił 2,3s, szybkość, z jaką uderzy o grunt wyniesie 33m/s.
4 4 4
2010-04-01T12:44:12+02:00
S=50m
a=10m/s2
v0=10m/s

s=v0t + 0,5at2
t= √2s/a
t= √ 100m/ 10m/s2
t=10

dobra , cos mi sie nie zgadza .. ;/
4 4 4