Odpowiedzi

2010-04-01T12:18:48+02:00
0,3x=0,2(x+20)
0,3x=0,2x+4
0,1x=4
x=40
x+20=60 - całkowita masa roztworu.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T12:25:13+02:00
Dane:
30%-stężenie roztworu cukru
20kg-dodana woda
20%-stężenie roztworu po dodaniu 20kg cukru
20kg+x-masa nowego roztworu
x-ilosć początkowa roztworu

Rozwiązanie:

0,3*x=0,2(20+x)/*100
30*x=20*(20+x)
30x=400+20x
30x-20x=400
10x=400
x=400:10
x=40


40kg+20kg=60kg

60 kg - masa roztworu
18 4 18
2010-04-01T12:57:29+02:00
0,3 * x = 0,2 (20 + x) *100
30 * x = 20 * ( 20 + x)
30x = 400 + 20x
30x - 20x = 400
10x = 400
x = 400 : 10
x = 40
40kg + 20kg = 60kg
odp: Całkowita masa otrzymanego roztworu wynosi 60kg.
75 2 75