Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T19:17:48+01:00
Umieranie komórki jest uwarunkowane jej kodem genetycznym. Proces samoistnego zamierania komórki nazywa się apoptoza i bierze w nim udział mitochondrium. Do pewnego momentu komórka dojrzewa, a później w pewnym momencie zaczyna tracić wodę, kurczy się i zostaje sucha masa niezdolna do życia. Dzieje się tak, ponieważ organizm aby zapewnić sobie zdrowotnośc ciągle produkuje komórki aby te które są najbardziej narażone na działanie czynników zewnetrznych zostały co jakis czas wymienione nawet jeżeli nie są uszkodzone. Jest to uwarunkowane tym, ze komórka jest najmniejsza jednostka strukturalna i funkcjonalną organizmu. Tak sie dzieje, jeżeli komórka zamiera samoistnie jeszcze wtedy, kiedy jest częscią organizmu. Kiedy jest oderwana od tkanki mechanicznie, wowczas nie ma w niej przepływu wody i po prostu wysycha.
2009-11-01T19:30:49+01:00
Mózg- Ośrodkowy Układ Nerwowy(OUN) jest najbardziej wrażliwym na działanie alkoholu. OUN, by normalnie pracować potrzebuje 5 razy więcej tlenu niż jakikolwiek narząd naszego organizmu. Z tego też powodu krew ustawicznie donosi tlen przede wszystkim do mózgu. Jeśli z tą krwią często dostaje się alkohol do komórek OUN, to alkohol pochłania wodę z komórek, w następstwie czego procesy życiowe komórki ustają. W ten sposób dochodzi do tzw. ubytków kory mózgowej, a wtedy komórka zamiera. Zwykle ginie cała ich kolonia.