Od podanych czasownikow przechodnich zbudoj konstrukcje w stronie biernej:
malowac ,namalowac ,wyniesc ,wynosic ,przebic ,przebijac ,odspiewac ,odspiewywac ,przeksztalcic ,przeksztalcac.
sposrod podanych czasownikow wybierz czasowniki przechodnie i zbudoj z nimi konstrukcje w stronie biernej:
isc ,robic ,malowac ,rysowac ,przebic sie ,wylaczyc ,odgrzebac ,wyprowadzic ,wyproawdzac sie ,zatelefonowac ,zdazyc

2

Odpowiedzi

2010-04-01T13:15:17+02:00
Malować - być malowanym
namalować - być namalowanym
wynieść - być wyniesionym
wynosić - być wynoszonym
przebić - być przebitym
przebijać - być przebijanym
odśpiewać - być odśpiewanym
odśpiewywać - być odśpiewywanym
przekształcić - być przekształconym
przekształcać - być przekształcanym

Czasowniki przechodnie:
robić - być robionym
malować - być malowanym
rysować - być rysowanym
wyłączyć - być wyłączonym
odgrzebać - być odgrzebanym
wyprowadzić - być wyprowadzonym
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T13:23:50+02:00
Malować - jest malowany
namalować- został namalowany
wynieść - został wyniesiony
wynosić - jest wynoszony
przebić- został przebity
odśpiewać- został odśpiewany
przekształcić - został przekształcony
przekształcać - jest przekształcany

iść- nie ma strony biernej
robić - został zroiony
malować- jest malowany
rysować - jest rysowany
przebić - został przebity
wyłączyć - został wyłączony
odgrzebać - został odgrzebany
wyprowadzić - został wyprowadzony
zatelefonować - nie ma strony biernej
zdążyć - nie ma strony biernej