Odpowiedzi

2009-11-01T19:17:30+01:00
A - bok kwadratu

1,6 = a√2
16 = 10a√2
16/√2=10a
16√2/2=10a
8√2= 10a
8√2/10 = a
4√2/5 = a

P=a²= (4√2/5)²= 32/25m = 1.28 m²
1 5 1
2009-11-01T19:19:31+01:00
D-przekątna kwadratu
d=a√2
1,6m=a√2 /÷√2
1,6m/√2= a
a=1,6m×√2/2
a=0,8√2
p=a²
p=(0,8√2)²
p=0,64×2
p=1,28m²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T23:58:36+01:00
Przekątna kwadratu ma 1,6 m . Oblicz jego pole.
Pole kwadratu możesz policzyć z dwóch wzorów:
P=a²
lub P=1/2*d², gdzie d to długość przekątnej
A więc po co liczyć tu długść boku jeśli wystarczy podstawić tylko do drugiego wzoru
Mianowicie:
P=1/2 * 1,6 ²
P=1/2*2,56
P=1,28 m²
2 5 2