Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T13:57:39+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. rozpuszczalności
30g subst.-----70g wody
xg subst.------100g wody
x=42,8g subst.
Rozpuszczalność tej soli wynosi 42,8g. Jest to KCl (chlorek potasu)
5 3 5
2010-04-01T13:58:16+02:00
Cp = 30%
ms = ?
mr = ? mH2O=?
Cp = ms/mr * 100% X: x/
x+100 * 100% = 30% /:10% x/x+100 * 10 =
3 10x = 3(x + 100) 10x = 3x + 300 10x - 3x = 300 7x = 300 / :7 x = 42,85 = (około) 43 g

chlorek sodu(sól)
5 3 5