TEKT DO TEGO ZADANIA:
Przeprowadzono ankietę. Zapytano 28 osób, jakie owoce lubią najbardziej. Okazało się, że jabłka najbardziej lubi 14 osób, 7 osób woli jeść gruszki, 5 osób najbardziej lubi śliwki, a tylko 2 osoby czereśnie.
OTO PYTANIE:
25% spośród ankietowanych osób lubi:
a) jabłka
b) gruszki
c) śliwki
d) czereśnie

TYLKO Z OBLICZENIAMI !

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-01T14:00:28+02:00
25% z 28 osób = 0,25 * 28 = 7


odp: B gruszki
2 5 2
2010-04-01T14:00:57+02:00
Liczba ankietowanych - 28
jabłka 14osób = ¹⁴/₂₈*100% = 50%
gruszka 7 osób = ⁷/₂₈*100%= 25%
śliwka 5 osób = ⁵/₂₈*100%= 17,86%
czereśnie 2 osoby = ²/₂₈*100% = 7,14%

25% spośród ankietowanych osób lubi:
b) gruszki
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T14:07:34+02:00
Liczysz na proporcje:
Badanych było 28 osób
jabłka najbardziej lubi 14 osób
28 - 100%
14 - x%
i na krzyż
14*100/28 = 50 % czyli jabłka odpadają

gruszki najbardziej lubi 7 osób
28 - 100%
7 - x%
7*100/28 = 25% czyli będą to gruszki ale rozwiążemy pozostałe aby sprawdzić

śliwki najbardziej lubi 5 osób
28-100%
5 - x%
5*100/28 = 17,9 ta odpowiedź też odpada

czereśnie najbardziej lubi 2 osóby
28-100%
2-x%
2*100/28 = 7,1 czyli ta odpowiedź też nie jest dobra

odp: 25% osób z pośród ankietowanych lubi gruszki.
1 5 1