Przyleciały kawki i siadły na ławki. Gdyby na każdej ławce siedła jedna kawka , zabrakłoby 1 ławki. Gdyby zaś na każdej ławce siadły 2 kawki, jedna ławka byłaby pusta. Ile było ławek, a ile kawek? Odpowiedź uzasadnij.

Pomożecie? Tylko pliss z obliczeniami!

3

Odpowiedzi

2010-04-01T14:10:12+02:00
X - kawka
y - ławka

x-1=y
2y=x+1

x-y=1
-x+2y=1

y=2

x-2=1
x=1+2
x=3

kawek bylo 3 a lawek 2
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T14:11:16+02:00
X- liczba ławek
y- liczba kawek

x + 1 = y
x - 1 = 0,5y

x + 1 = y
x-1=0,5*(x+1)

x + 1 = y
x-1=0,5x+0,5

x + 1 = y
x-0,5x=1+0,5

x + 1 = y
0,5x=1,5 |:0,5

x + 1 = y
x=3

3 + 1 = y
x=3

x=3
y=4

Odp: Były 4 kawki i 3 ławki.
8 4 8
  • Użytkownik Zadane
2010-04-01T14:17:30+02:00
X - ilość kawek
y - ilość ławek

x/4 = y + 1
x/5 = y - 1

x = 4x + 4
x = 5y - 5

5y - 5 = 4y ++ 4
x = 5y - 5

5y - 4y = 4 + 5
x = 5y - 5

y = 9
x= 5 × 9 -5 = 40

Kawek było 40 a ławek 9
3 2 3