TEKST DO ZADANIA 1 i 2:
Polska leży w Europie Środkowej, nad Morzem Bałtyckim. Powierzchnia lądu kraju wynosi 312 685 km kwadratowych. Pod względem powierzchni zajmujemy 63 miejsce na świecie i 9 w Europie. Obecnie Polskę zamieszkuje okło 39 milionów mieszkańców, z czego 62% stanowią kobiety.
PYTANIE 1:
Ilu mieszkańców Polski przypada średnio na 1km kwadratowy powierzchni kraju?
a) 12,47
b) 12473
c)124,7
d) 125
(TYLKO Z OBLICZENIAMI)
PYTANIE 2:
Ile kobiet zamieszkuje nasz kraj?
a) około 24 miliony
b) około 20 milionów
c) około 15 milionów
d) około 14 milionów
(Z OBLICZENIAMI)

2

Odpowiedzi

2010-04-01T14:08:44+02:00
62% z 39 mln=0,62×39mln=24,18mln to kobiety
to odp. do zad.2
odp. a jest poprawna
39 000 000 :312685=124,72616≈124,7 osób przypada na 1 km ²
odp. do zadania 1
odp. c jest poprawna
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T14:29:29+02:00
Dane:
p = 312 685 km²
ludność = 39 mln = 39 000 000
kobiety = 62%
PYTANIE 1:
Ilu mieszkańców Polski przypada średnio na 1km kwadratowy powierzchni kraju?
a) 12,47
b) 12473
c)124,7
d) 125

312 685 ----- 39 000 000
1 ----- x

312 685x=39 000 000
x= 39 000 000 : 312685 = ≈124,7

Odpowiedź: c)


PYTANIE 2:
Ile kobiet zamieszkuje nasz kraj?
a) około 24 miliony
b) około 20 milionów
c) około 15 milionów
d) około 14 milionów

kobiety - 39mln
kobiety - 62%

62%*39=0,62*39=24,18mln
Odp.: a)

Jak coś to pisz na pw. :)
3 4 3