W stajni znajdują się konie kare, siwe i kasztany. Liczba koni karych stanowi 2/5 (dwie piąte) liczby wszystkich koni, a siwych 3/10(trzy dziesiąte). Pozostałe to konie maści kasztanowej. Jaka to część wszystkich koni?
a) 2/5(dwie piąte)
b) 3/5 (trzy piąte)
c) 3/10(trzy dziesiąte)
d) 7/10 (siedem dziesiątych)

(TYLKO Z OBLICZENIAMI)

3

Odpowiedzi

2010-04-01T14:19:17+02:00
Konie kare - 2/5 wszystkich = 4/10
konie siwe - 3/10
konie kasztanowe - 3/10

Prawidłowa odpowiedź: C
3 5 3
2010-04-01T14:20:09+02:00
2/5=4/10
3/10
10/10-4/10-3/10=3/10
Odpowiedź c jest poprawna.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T14:24:21+02:00
W stajni znajdują się konie kare, siwe i kasztany. Liczba koni karych stanowi 2/5 (dwie piąte) liczby wszystkich koni, a siwych 3/10(trzy dziesiąte). Pozostałe to konie maści kasztanowej. Jaka to część wszystkich koni?
a) 2/5(dwie piąte)
b) 3/5 (trzy piąte)
c) 3/10(trzy dziesiąte)
d) 7/10 (siedem dziesiątych)
Dane
x- liczba wszystkich koni
2/5x-kare
3/10x-siwe
Rozwiązanie
x-2/5x-3/10x=x-4/10x-3/10x=x-7/10x=3/10x
Odp: Konie maści kasztanowej stanowią 3/10 wszystkich koni.
Czyli prawidłowa odpowiedź c).
3 3 3