Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T22:17:37+02:00
Oskrzela główne rozgałęziają się na oskrzela o mniejszej średnicy, które dają początek jeszcze węższym oskrzelikom. Najdrobniejsze z oskrzelików zakończone są pęcherzykami płucnymi.
Podstawowe zadania oskrzeli to:
- transport powietrza do płuc;
- ogrzewanie i nawilżanie tego powietrza;
- oczyszczanie powietrza z ciał obcych.
9 4 9
2010-04-01T22:30:18+02:00
Budowa:
Oskrzela to przedłużenie tchawicy, które łączy je z oskrzelikami. Z tchawicy wykształcają się oskrzela główne, które z kolei rozgałęziają się i tworzą tzw. drzewo oskrzelowe.
Funkcje oskrzeli

Funkcje:
Wspólnie z resztą dróg oddechowych, oskrzela służą do doprowadzania powietrza do płuc, a także jego ogrzewania, nawilżania i oczyszczania.
6 3 6
2010-04-01T22:48:44+02:00
Oskrzela umieszczone są na zakończeniu tchawicy, nastepnie rozgałęziają się na coraz mniejsze oskrzeliki i kończą się pęchętzykami płucnymi. Przez nie przechodzi tlen który zmierza do pęchęrzyków w celu właściwej wymiany gazowej. Mają kształt rurek.
4 3 4