Diagram przedstawia jaki procent objętości powietrza stanowią azot, tlen i argon. Oblicz masę azotu w powietrzu znajdującym się w sali o wymiarach 5mx4mx3m. Przyjmij że 1m3 azotu waży 1.15kg.

diagram:
azot - 78,1%
tlen - 21%
argon - 0.8%
inne - 0.1%

Te zadanie jest z książki - matematyka z plusem klasa pierwsza NOWA ERA


tylko proszę jakimś prostym sposobem bez proporcji o ile takie mogą być.
z góry dzia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T19:25:54+01:00
V=5mx4mx3m.
ρ =1.15kg/m³

V=60m³
Vazotu=60*78,1/100=46,86m³
ρ=m/V→m=V*ρ=46,86*1.15=53,889kg

ODP

masa azotu wynosi 53,889kg

pozdrawiam

Hans
1 5 1
2009-11-01T19:48:48+01:00
0,781 x 60 =46,86 kg
Odp: W sali znajduje się 46,86kg azotu.