Odpowiedzi

2010-04-01T19:46:15+02:00
Ścieki trafiają do rur kanalizacyjnych , potem wpadają najczęściej do pobliskich rzek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T19:50:05+02:00
Ścieki z mojego domu trafiają do kanalizacji lub szamba, a następnie są transportowane do oczyszczalni ścieków.
Ścieki w oczyszczalni są w pierwszym etapie oczyszczane mechanicznie w celu usunięcia większych ciał, zanieczyszczenia zbierane są przez kratę mechaniczną i wywożone na wysypisko. Następnie ścieki dopływają do piaskownika gdzie usuwane są zanieczyszczenia ziarniste. Drugi etap oczyszczania to biologiczne oczyszczanie, przebiega w reaktorze osadu czynnego. Usuwane tam są związki azotowe i zanieczyszczenia organiczne. Później ścieki płyną do osadników wtórnych wyposażonych w przelew trapezowy oddzielający oczyszczone ścieki od osadu. Nadmiar osadu trafia do komory stabilizacji i zagęszczania osadu, obniżana jest tam zawartość wody przed doprowadzeniem do komór stabilizacji. Tam częściowo odwodniony osad jest dalej wysuszany. Odcieki stamtąd przepompowywane są do komory przed reaktorem osadu a osady składowane w miejscu do tego przeznaczonym. W trakcie oczyszczania odzyskiwany jest biogaz, który jest wykorzystywany jako paliwo.