Odpowiedzi

2010-04-01T15:44:14+02:00
A) etanian propylu
CH3COOH + C3H7OH --> CH3COOC3H7 + H2O

b) metanian metylu
HCOOH + CH3OH --> HCOOCH3 + H2O

c) propanian etylu
C2H5COOH + C2H5OH --> C2H5COOC2H5 + H2O
10 1 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T15:45:26+02:00
Etanian propylu: C₃H₇OH + CH₃COOH -> CH₃COOC₃H₇ + H₂O
metanian metylu: HCOOH + CH₃OH -> HCOOCH₃ + H₂O
propanian etylu: C₂H₅COOH + C₂H₅OH -> C₂H₅COOC₂H₅ + H₂O
2 3 2