Uczeń szedł z domu do szkoly. W ciągu 6 min przeszedł 750 kroków. Jeden krok ma około 60 cm długość. Oblicz z jaką szybkością szedł do szkoły i jaka jest odległość z domu do szkoły.

Prosze o szybkie i dobre rozwiązanie
kieruj się układem SI oraz wzorem na szybkość

3

Odpowiedzi

2010-04-01T15:22:26+02:00
750*0,6m=450m
450m=0,45km

6min=1/10h=360s

V=S/t
V=0,45km/(1/10h)
V=4,5km/h

lub

V=450m/360s
V=1,25m/s

ODP :
ODLEGŁOŚĆ 450m
V=1,25m/s
2010-04-01T15:23:43+02:00
T=6min=360s
s=750*0,6m=450m

V=s/t
V=450m/360s
V=1,25m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T15:26:58+02:00
750 * 60 = 45000
Czyli w ciągu 6min przebył 45000cm
6min = 360s
45000cm = 450m
V = s/t
V = 450m/360s
V = 1,25m/s
Odp: Uczeń szedł z prędkością 1,25m/s.

POZDRAWIAM . ; - ))