Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-01T15:41:01+02:00
PROMIENIOWANIE GAMMA:
negatywne; niszczy wszystko co spotka na swojej drodze, bardzo przenikliwe (może przeniknąć przez trzymetrową warstwę betonu,
pozytywne:wykorzystywane w medycynie do niszczenia komórek nowotworowych

RENTGENOWSKIE X:
negatywne:szkodliwe dla zdrowia
pozytywne:wykorzystywane w medycynie do prześwietleń złamanych kości itp.

ULTRAFIOLETOWE:
NEGATYWNE:szkodliwe dla zdrowia w nadmiarze
POZYTYWNE:niszczy bakterie i wirusy więc jest wykorzystywane w laboratoriach do sterylizacji, pobudza organizm do wytwarzania witaminy D

MIKROFALE:
negatywne:szkodliwe dla organizmu
pozytywne:znalazły zastosowanie w radarze (np. do określania położenia samolotu, do określania szybkości jadącego pojazdu), znalazły również zastosowanie w mikrofalówkach do podnoszenia energii wewnętrznej wody, przez co wzrasta temperatura potraw
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T15:43:55+02:00
Pozytywne:
niszczą komórki rakowe (radioterapia)
są znacznikami w niektórych badaniach medycznych
badania przebiegu reakcji chemicznych
do kontroli różnych procesów, urządzeń prrzemysłowych i jakości wyrobów
do sterylizacji narzędzi chirurgicznych
negatywne:
można stworzyć bomby atomowe, co za tym idzie w rękach nieodpowiedzialnego człowieka...?
promieniowanie może zaszkodzić środowisku, niszczy je
duża dawka promieniowania może wywołać choroby skóry itp.
myślę, ze pomogłam Twojemu lenistwu :/
7 4 7