Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-01T15:53:38+02:00
A)xdo 3 - 12xkwadrat + x - 12 = 0
x^2(x-12)+1(x-12)=0
(x^2+1)+(x-12)=0
x^2+1=0 v x-12=0
x^2=-1 v x=12
(czyli nie
zachodzi )

b)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T16:08:05+02:00
A) x³-12x²+x-12=0/ +12
x³-12x²+x=12/+12x²
x³+x=12+12x²
x(x²+1)=12(1+x²) /:(x²+1)
x=12

b) (<2-√3> to wszystko pod pierwiastkiem-<2+√3>też pod pierwiastkiem)²

potęga likwiduje pierwiastek, więc zostaje: 2-√3-2-√3= -2√3