Przyporządkuj rodzajom tłuszczów oznaczonym cyframi ich przykłady oznaczone literami. Do danego tłuszczu można przyporządkować więcej niż jeden przykład.

1. tłuszcze zwierzęce
2. tłuszcze roślinne
3. tłuszcze stałe
4. tłuszcze ciekłe
5. tłuszcze nasycone
6. tłuszcze nienasycone


a) smalec, masło śmietankowe, masło roślinne
b) olej rzepakowy, oliwa, olej sojowy
c) olej sojowy, olej słonecznikowy, tran
d) smalec, masło, tran
e) olej rzepakowy, tran, masło roślinne
f) smalec, masło śmietankowe, margaryna
g) olej rzepakowy, masło roślinne, olej słonecznikowy

1.____, 2.____, 3.____ 4.____, 5.____, 6.____

2

Odpowiedzi

2010-04-01T15:48:22+02:00
1._d___, 2.__g__, 3.__a__ 4.___b_, 5.__f__, 6.__c__
1. tłuszcze zwierzęce
2. tłuszcze roślinne
3. tłuszcze stałe
4. tłuszcze ciekłe
5. tłuszcze nasycone
6. tłuszcze nienasycone


a) smalec, masło śmietankowe, masło roślinne
b) olej rzepakowy, oliwa, olej sojowy
c) olej sojowy, olej słonecznikowy, tran
d) smalec, masło, tran
e) olej rzepakowy, tran, masło roślinne
f) smalec, masło śmietankowe, margaryna
g) olej rzepakowy, masło roślinne, olej słonecznikowy
21 2 21
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T15:50:01+02:00
1. tłuszcze zwierzęce
2. tłuszcze roślinne
3. tłuszcze stałe
4. tłuszcze ciekłe
5. tłuszcze nasycone
6. tłuszcze nienasycone
a) smalec, masło śmietankowe, masło roślinne
b) olej rzepakowy, oliwa, olej sojowy
c) olej sojowy, olej słonecznikowy, tran
d) smalec, masło, tran
e) olej rzepakowy, tran, masło roślinne
f) smalec, masło śmietankowe, margaryna
g) olej rzepakowy, masło roślinne, olej słonecznikowy

1-d,
2-g
3-a/f
4-c/b
5-d
6-c

47 3 47