Odpowiedzi

2010-04-01T16:24:11+02:00
1.
a) 2kPa = 2000Pa
b) 1000hPa = 100000Pa

2.
a) 20kPa = 200hPa
b) 0,35MPa = 350kPa = 3500hPa

3.
a) 200 kPa = 0,2MPa

4.
a) 2,2atm ~ 2,23bar = 2230hPa
b) 3,5bar = 350000Pa = 3500hPa

5.
a) 4bar = 3,94768atm
b) 1025hPa = 102500Pa = 1,025bar = 1,011593atm

6.
a) 2,5atm = 2,4673bar
b) 980hPa = 0,98bar
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T16:35:48+02:00
1a) 2kPa = 200Pa
b) 1000hPa = 100000Pa
2a) 20kPa = 200hPa
b) 0,35MPa = 350kPa = 3500hPa
3a) 200 kPa = 0,2MPa
4a) 2,2atm ~ 2,23bar = 2230hPa
b) 3,5bar = 350000Pa = 3500hPa
5a) 4bar = 3,94768atm
b) 1025hPa = 102500Pa = 1,025bar = 1,011593atm
6a) 2,5atm = 24,673bar
b) 980hPa = 0,098bar
1 1 1