Witam prosze o rozwiązanie kilku zadań z matmematykii z działu Równania to Pilnee z góry dziękuje ;***

1)Pani Ewa kupiła sobie bluzkę , sukienkę i żakiet . Razem zapłaciła 532 zł . Sukienka kosztowała 67 zł wiecej niż bluzka , a żakiet 3 razy więcej niż bluzka . Ile kosztowała bluzka , ile sukienka , a ile żakiet ?

2)Pan Kowalski pobierał ze swojego konta 12 000 zł. Kasjerka wypłaciła kwotę w banknotach o nominałach 200 zł i 50 zł. Banknotów dwustuzłotowych było o 10 więcej niż pięćdziesięciozłotowych . Ile pan Kowalski otrzymał banknotów ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T16:37:27+02:00
1.
532zł-cena za wszystko
x-cena bluzki
x+67zł-cena sukienki
3x-cena żakietu

x+x+67zł+3x=532zł
5x=465zł
x=93zł

x+67zł=160zł
3x=279zł
Odp.sukienka kosztowała 160zł, żakiet 279zł, a BLUZKA 93zł

2.
X-ilość banknotów pięćdziesięciozłotowych (40)
x+10-ilość banknotów dwustuzłotowych (40+10=50)
12000 zł-łączna kwota na koncie pana Kowalskiego
x×50-suma banknotów pięćdziesięciozłotowych
(x+10)×200-suma banknotów dwustuzłotowych

x×50+(x+10)×200=12000
50x+200x+2000=12000
250x=12000-2000
250x=10000/÷250
x=40
Sprawdzenie:
40×50+50×200=12000
40+50=90

Odpowiedź: Pan Kowalski łącznie otrzymał 90 banknotów.
  • Użytkownik Zadane
2010-04-01T16:38:48+02:00
Zad1
x-bluzka
x+67-sukienka
3x-zakiet

x+x+67+3x=532
5x=532-67
5x=465
x=93 tyle bluzka
x+67=93+67=160 tyle sukienka
3x=3*93=279 tyle zakiet