Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T16:39:54+02:00
Mr= 5kg
Cp₁= 5%
ms+ = 100g
cp2=?

Cp=ms*100% : mr
ms= Cp*mr : 1000%
ms= 5%*5kg : 100%
ms1=0,25kg
mr2= 5000g + 100g = 5100g = 5,1kg
ms2= ms1+ms = 0,25kg + 100g = 250g+100g= 350g = 0,35kg

cp2 = ms*100% ; mr
cp2 = 0,35kg *100 % : 5,1kg
cp2= 6,9 %

Odp. Stężenie procentowe wynosi 6,9%.
3 3 3
2010-04-01T16:41:01+02:00
Zmieszano 200 g 5% roztworu z 350 g 8% roztworu. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu
(0,05*200+0,08*350)/(200+350) * 100%=(10+28)/550 * 100%=38/550 * 100%=19/275 * 100%≈6,9%
2010-04-01T17:12:37+02:00
0,05*200+0,08*350)/(200+350) * 100%=(10+28)/550 * 100%=38/550 * 100%=19/275 * 100%≈6,9%
1 1 1