Zuzia jedzie na rowerze z tak ustawioną przerzutką.że jeden pełny obrót pedałów podowduje dwa obroty każdego koła roweru.Koła te mają średnicę 70cm.Ile pełnych obrotów pedałami musi wykonać Zuzia aby przejechać 1 km? W obliczeniach przyjmij π=22/7

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T16:44:18+02:00
Jeśli średnica to 70cm to promień jest równy 35cm. Obliczmy obwód koła:
Obwód=2π*r=2*(22/7)*35cm=220cm

Przy jednym obrocie pedałów Zuzia przejeżdża więc dwa takie obwody, tj. 440cm

Ciekawe ile 1km to cm?
1km=1000m=100 000cm

tak więc przy jednym obrocie pedałów Zuzia przejeżdża 440cm, ile trzeba obrotów by przejechała 100 000cm? Z proporcji:
1 ---- 440
x ---- 100 000
x= 100 000*1/440=227,2727(27)
Dla pewności niech przekręci 227 i pół raza (bo 227 nie wystarcza)
52 3 52
nie moze byc pol raza bo w zadaniu jest pytanie ''ile pelnych obrotow'' stad musi wykonac ich 228 :)
2010-04-01T16:47:58+02:00
Jeden obrót koła l=2πr
2r=70cm
r=35cm
l=2*22/7*35=220cm
2 obroty za jednym obrotem pedałów
2l=440cm
1km=1000m=100000cm
100000/440=227,27
Aby przejechać kilometr Zuzia musi wykonać 228 pełnych obrotów pedałów
36 3 36
2010-04-01T16:48:22+02:00
S = 1 km= 1000 m
2r = 70 cm = 0,7 m
c = 2πr = 0,7 *22/7 m = 2,2 m
n = S : c = 1000 m : 2,2 m =454,(54) ≈ 455 obrotów kół
N = n : 2 = 227
Odp. około 227 obrotów pedałami.
62 2 62