Odpowiedzi

2010-04-01T16:57:31+02:00
Najważniejsza zasada to bezpieczenstwo higieniczono-sanitarne.Tj ryzyko zakazeniem WZW czy HIV.Kontakt z krwia.
Wazne jest tez bezzwloczne wezwanie pogotowia !
Jeżeli jesteśmy pewni możemy ulozycz poszkodowanego w pozycji bocznej,ktora jest wskazania przy postepowaniu w wypadku utraty przytomnosci.omdlenia.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-01T17:42:57+02:00
Zasady w przypadku utraty przytomności :
-należy koniecznie ułożyć chorego tak, aby w czasie oddychania wymiociny lub krew ze śluzem nie dostały się do dróg oddechowych
- głowę ułożyć tak, aby szyja była odchylona do tyłu , a twarz skierowana do dołu. Dzięki takiej pozycji drogi oddechowe chorego nie będą zablokowane, a wymiociny, krew i śluz nie dostaną się do tchawicy, lecz spłyną na zewnątrz,
- obrócić chorego na bok,
- zgiąć nogę w kolanie, na której leży chory,
- przesunąć do tyłu rękę, na której leży chory,
- w przypadku nie odzyskiwania przytomności należy niezwłocznie wezwać pogotowie.
1 5 1