Odpowiedzi

2010-04-01T16:54:23+02:00
Skoro rownoramienny to dwie wysokosci opuszczone dziela podstawe na dwa jednakowe odcinki,oczywiscie od wierzcholkow do miejsca opuszczenia wys.i wynosza (6-4/2)=1

cos=1/x gdzie x ramie

1/2=1/x
x=2
Obwod=4+6+2+2=14cm
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T16:56:28+02:00
A = 6 cm
b = 4 cm
x = [ a -b] /2 = 1 cm
cosα = x /c = 1 /c = 1/2 --> c = 2
c = 2 cm
Obwód
L = 2c +a +b = 2*2cm + 6cm + 4 cm = 14 cm.
2010-04-01T16:59:15+02:00
Cos (alfa) = 1/2
2/c=1/2
2*2=1c
c=4
c- ramię trapezu
O= 2*4+4+6
O=18 cm
1 2 1