Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T18:08:43+02:00
Wielkanoc zaczyna się świętem w Wielki Piątek. Szczególnie uroczyście obchodzona jest niedziela i poniedziałek, nie związany jednak w krajach niemieckojęzycznych ze zwyczajem "lanego poniedziałku". Charakterystyczny dla Świąt Wielkanocnych jest w tych krajach bukiet wielkanocny. Są to zielone gałązki przybrane wydmuszkami i postawione w wazonie. Przybrany też bywa np. krzak przed domem w ogródku. Ważnym elementem dekoracji wielkanocnego stołu jest zajączek, który może być z cukru, czekolady czy z materiału. Według tradycji pisanki są chowane w specjalnych gniazdach, ukrywanych w mieszkaniu lub w ogrodzie. Natomiast głównym zajęciem dzieci w niedzielę wielkanocną jest ich szukanie. Na Wielkanoc daje się także często drobne prezenty. Są one przeważnie umieszczane w dużych, barwnych jajkach z tektury
2 4 2
2010-04-01T18:11:00+02:00
Święta
Najsłynniejszym niemieckim świętem jest monachijski Oktoberfest
Nowy Rok, 1 stycznia
Trzech Króli, 6 stycznia (tylko w Bawarii i Badenii-Wirtembergii)
Wielki Piątek
Poniedziałek Wielkanocny
1 Maja
Wniebowstąpienie
Zielone Świątki
Boże Ciało (tylko w Bawarii, Badenii-Wirtembergii, Hesji, Nadrenii-Palatynacie, Północnej Nadrenii-Westfalii i Saarze)
Wniebowzięcie NMP, 15 sierpnia (tylko w Bawarii i Saarze)
Dzień Zjednoczenia Niemiec, 3 października
Wszystkich Świętych, 1 listopada (tylko w Bawarii, Badenii-Wirtembergii, Nadrenii-Palatynacie, północnej Nadrenii-Westfalii i Saarze)
Dzień Modlitwy i Narodowej Skruchy, różne środy listopada
Boże Narodzenie, 25–26 XII
A zwyczaj to napewno strojenie choinki
2 3 2
2010-04-01T18:16:40+02:00
Neujahr - Nowy Rok

Silvester - Sylwester

Aschermittwoch - Środa Popielcowa

Palmsonntag - Niedziela Palmowa

Gründonnerstag - Wielki Czwartek

Karfreitag - Wielki Piątek

Ostersonntag - Niedziela Wielkanoscna

Ostermontag - Poniedziałek Wielkanocny

Fronleichnam - Boże Ciało

Maifeiertag, Tag der Arbeit - Święto Pracy

Allerheiligen - Wszystkich Świętych

Totensonntag - Święto Zmarłych

Heiligabend - Wigilia

Muttertag - Dzień Matki

Vatertag - Dzień Ojca

Myślę ze pomogłam :)
3 4 3