Określ formę gramatyczną i napisz o jakich postaciach mowa i kto ich napisał.

1.Złotowłosy chłopiec w długim płaszczu o szerokich połach, który rozmawia z pilotem.
2.Ciemnowłosa kobieta z przepaską na czole, która skrywa krwawą plamę.
3.Urodziwa zjawa, która nie chciała ziemskiej miłości i samotnie błąkała się po zaświatach.

Podpowiedź:
*2 przymiotniki (w mianowniku i dopełniaczu)-dziewczyna z dramatu "Dziady" A. Mickiewicza
*2 przymiotniki (w mianowniku i pierniku)-"Balladyna", tytułowa postać z tragedii J. Słowackiego
*3 przymiotniki (1 w mianowniku i 2 w miejscowniku)-"Mały Książę",tytułowy bohater książki A. de Saint Exupery

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-01T19:48:26+01:00
1.Mały Książę ; Antoine de Saint Exupery- M., r. m., l.poj.,
2.Balladyna ; Juliusz Słowacki - M., r. ż., l.poj.,
3.dziewczyna ; Adam Mickiewicz - M., r.ż., l.poj.



;D
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T19:53:01+01:00
1.3 przymiotniki (1 w mianowniku i 2 w miejscowniku)-"Mały Książę",tytułowy bohater książki A. de Saint Exupery
2.2 przymiotniki (w mianowniku i pierniku)-"Balladyna", tytułowa postać z tragedii J. Słowackiego
3.2 przymiotniki (w mianowniku i dopełniaczu)-dziewczyna z dramatu "Dziady" A. Mickiewicza
1 5 1