Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T17:35:26+02:00
Jeden z kątów rombu ma 120 stopni, krótsza przekątna ma 13 cm. Ile wynosi obwód tego rombu?

ten romb ma kąty: 120 stopni i 60stopni-kąt ostry
i jest on zbudowany z 2 Δrównobocznych o boku 13
czyli a=13 cm
obw=4*13
obw=52 cm
2010-04-01T17:36:49+02:00
4 x 13 cm = 52 cm
bo ma wszystkie boki równej długości
odp. Obwód tego rombu wynosi 52 cm.