Wskaż najważniejsze twoim zdaniem,osiągnięcia ludów starożytnego Bliskeigo i Dalekiego Wschodu .
Uzasadnij swój wybór.!!
pliss pomużcie naj czeka wiem jescze 1 wam nie dałam ale czekam az minie 6 godz. ale obiecuje beda 2 naprawde a to zad mam na jutro plis pomużcie:)
licze na was

3

Odpowiedzi

2009-11-01T19:35:53+01:00
Najważniejszym wynalazkiem było pismo, które umożliwiło m.in. kodyfikację prawa. To właśnie dzięki niemu później wynaleziono druk. Dodatkowo dzięki starożytnym zapiskom mamy obraz tego jak żyli ludzie w tamtych czasach i możemy korzystać z ich dorobku kulturowego.
33 4 33
2009-11-01T19:42:07+01:00
1) Pismo alfabetyczne (Izrael)- początek dzisiejszego pisma
2)System miar i wag (Mezopotamia)- na tym opira się współczesny system
3)Kalendarz(Mezopotamia)
4)Zegar słoneczny(Mezopotamia)
5)Metalurgia(Mezopotamia)
6)Matematyka (mezopotamia)
7)Astronomia (Mezopotania
8)Medycyna (Egipt)
9)Architektura (Egipt) Podstawy dzisiejszej nauki
10)Czcionka drukarska (Chiny)
11)Papier (Chiny)
12)Szkło (Chiny)
13)Cyfry arabskie (Indie)
Powodzenia!
19 3 19
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T21:08:44+01:00
Osiągnięcie Bliskiego Wschodu:
- wynalezienie pisma
-wynalezienie koła
-wynalezienie koła garncarskiego
-wprowadzenie dwunastkowego systemu liczenia
-zapoczątkowanie badań astronomicznych
-wykonywali cenne ozdoby ze złota, nauczyli się wytapiać narzędzia i inne rzeczy z metalu

To odkryli Sumerowie

-stworzenie pisma obrazkowego
- stworzenie medycyny
- spisywanie dzieł literackich

To Egipcjanie

Osiągnięcia Dalekiego Wschodu:
- papier
papierowe pieniądze
porcelana
jedwab
kalendarz
proch strzelniczy
igła magnetyczna
okulary przeciwsłoneczne
przedmioty z terakoty i brązu

to Chińczycy wynaleźli

Mam nadzieję że pomogłam
38 4 38