J. Kochanowski `Serce roście`

Osoba mówiąca porównuje dwóch bohaterów wiersza:
a)człowieka `sumienia całego` i
b)tego, którego `gryzie mól zakryty`.

Scharakteryzuj krótko obie postacie.
-Którą z postaci jest sam nadawca wypowiedzi ?Czy ma on `całe sumnienie`, czy jest `gryziony mola zakrytego`?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T18:59:43+02:00
Postać, która ma ''całe sumienie'' jest osobą, która może osiągnąć szczęście, i czerpać radość z życia, ponieważ jej sumienie jest czyste, więc nie musi się niczym przejmować.
Druga postać, czyli ta, której '' sumienie gryzie mól zakryty'' to osoba, która nie zazna szczęścia,z powodu swoich grzechów, które zaśmiecają jego sumienie.

Nadawca wypowiedzi, jest pierwszą z postaci. Cieszy się życiem, nawet najdrobniejsze rzeczy wywołują u niego radość, bo ma czyste sumienie i jest dobrym człowiekiem. Jego zdaniem właśnie ta dobroć serca, zapewnia mu możliwość czerpania radości z błahostek.
34 4 34
2010-04-01T19:00:02+02:00
Podmiot liryczny ma całe sumienie.
Bym napisałą dlaczego ale nie za bardzo to pamiętam a wiem że to była ta odpoweiedź. Przepraszam :(
24 4 24