O godzinie 17.15 rowerzysta wyjechał z Żabkowa do odległego o 15 km Boćkowa. Pierwsze 2,5 km przejechał w ciągu 8 minut. Czy jadąc w tym samym tempie, ma szansę zdążyć na spotkanie wyznaczone w Boćkowie na godzinę 18.00?
to są proporcje prosze o rozwiązanie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T18:42:03+02:00
Jak proporcje to proporcję ja bym wolał z wzoru z fizyki xd



2,5km --------- 8min
15km----------- x

x=15km*8min/2,5km=48min

od 17.15 do 18.00 mamy 45 minut więc
45min-48min=-3min

Odp.Nie ma szans zdążyć, spóźni się 3 minuty.
53 4 53
2010-04-01T18:42:36+02:00
2,5 km - 8 min
1 km - 3.2 min


15*3,2=48 min

Odp. Nie zdąży
50 2 50
2010-04-01T18:53:45+02:00
O godzinie 17.15 rowerzysta wyjechał z Żabkowa do odległego o 15 km Boćkowa. Pierwsze 2,5 km przejechał w ciągu 8 minut. Czy jadąc w tym samym tempie, ma szansę zdążyć na spotkanie wyznaczone w Boćkowie na godzinę 18.00?
to są proporcje prosze o rozwiązanie

17.15
2,5 km/8 min=15km/x
x=15*8/2,5
x=48min

17.15+48min=18.03 nie zdąży
26 3 26