Dany jest prostokąt o bokach a i b oraz prostokąt o bokach c i d. Długość boku c to 90% długości boku a. Długośc boku d to 120% długości boku b. Oblicz ile procent pola prostokata o bokach a i b stanowi pole prostokąta o bokach c i d.
Bardzo prosze o rozwiązanie :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T19:49:53+02:00
A,b
c=90%a
d=120%b
P=c*d
P=90%a*120%b
P=0,9*1,2*ab
p=1.08ab
p=108%ab
pole stanowi 108%
2010-04-01T19:51:03+02:00
Dany jest prostokąt o bokach a i b oraz prostokąt o bokach c i d. Długość boku c to 90% długości boku a. Długośc boku d to 120% długości boku b. Oblicz ile procent pola prostokata o bokach a i b stanowi pole prostokąta o bokach c i d.

c=0,9a
d=1,2b

P1=ab
P2=0,9a*1,2b=1,08 ab=108%ab

stanowi 108%