Odpowiedzi

2010-04-01T20:41:54+02:00
0,2 * 550g = 110g -> masa substancji w rozworze

ms - masa substancji
mr - masa roztworu
cp - stężenie procentowe

cp=ms/mr * 100%
28%=[110g/(550g-x)]*100%
0,28 = 110g/(550g-x)
154g-0,28x=110g
-0,28x=-44g
x=157g

Odp. Należy odparować 157g wody.

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-01T21:22:20+02:00
Wiec:
w 550g roztworu znajduje sie xg substancji
w 100g roztworu znajduje sie 20g substancji
x=550gx20g/100g=110g - tyle masz substancji w roztworze

Ty chcesz, zeby roztwor mial stezenie 28%, czyli:
w 100g roztworu znajduje sie 28g substancji
w xg roztworu znajduje sie 110g substancji
x=100gx110g/28g=392.8g - tyle musi wynosic masa calego roztworu po odparowaniu wody
roztwor wazyl 550g pocztkowo, czyli 550g-392.8g=157.2g - masa wody, ktora trzeba odparowac

Odp. Nalezy odparowac 157.2g wody z roztworu.

jak ams zpytania pisz na pw
2 4 2