Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T20:14:59+02:00
-skórka, która zapobiegała wysuszeniu organizmu
-aparaty szparkowe
-korzenie do pobierania substancji odżywczych
-tkanka przewodząca
-tkanka wzmacniająca
2010-04-01T20:16:10+02:00
Są to między innymi:rozwoj systemu korzeniowego i tkanek przewodzacych. Zabezpieczenie przed utrata wody-kutyna,korek,aparaty szparkowe. Niektore (sukulenty) potrafia gromadzic wode. Redukcja gametofitu i uniezaleznienie rozmnazania plciowego od obecnosci wody.
Barwniki asymilacyjne ogolnie rzecz bioractakie same jak u roslin wodnych (chlorofil i karotenoidy).
przystosowania roślin anatomiczne i fizjologiczne np zrzucanie lisci na zime, karlowatosc, lisc-szpilka.