Uzupełnij notatkę!

Pierwszym historycznym władcą Polski był Mieszko I z dynastii Piastów. Książę poślubił czeską księżniczkę Dobrawę. W 966r. wraz ze swym dworem przyjął chrzest, co ułatwiło zjednoczenie plemion słowiańskich na terenie Polski. W 968r. w Poznaniu powstało pierwsze polskie biskupstwo. Na czele jego stanął Jordan. Na ziemie Polan zaczęło wówczas przybywać wykształcone............W wyniku przyjęcia chrześcijaństwa Polska znalazła się pod wpływem tradycji i kultury............ z Zachodu.

Dam naj!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T21:15:35+02:00
Pierwszym historycznym władcą Polski był Mieszko I z dynastii Piastów. Książę poślubił czeską księżniczkę Dobrawę. W 966r. wraz ze swym dworem przyjął chrzest, co ułatwiło zjednoczenie plemion słowiańskich na terenie Polski. W 968r. w Poznaniu powstało pierwsze polskie biskupstwo. Na czele jego stanął Jordan. Na ziemie Polan zaczęło wówczas przybywać wykształcenibiskupi naukowcy itp. W wyniku przyjęcia chrześcijaństwa Polska znalazła się pod wpływem tradycji i kultury chrześcijańskiej z Zachodu.


Prosze ;d
106 3 106
2010-04-01T21:17:55+02:00
Pierwszym historycznym władcą Polski był Mieszko I z dynastii Piastów. Książę poślubił czeską księżniczkę Dobrawę. W 966r. wraz ze swym dworem przyjął chrzest, co ułatwiło zjednoczenie plemion słowiańskich na terenie Polski. W 968r. w Poznaniu powstało pierwsze polskie biskupstwo. Na czele jego stanął Jordan. Na ziemie Polan zaczęło wówczas przybywać wykształcone.duchowieństwo..W wyniku przyjęcia chrześcijaństwa Polska znalazła się pod wpływem tradycji i kultury katolicyzmu z Zachodu.
75 4 75
2010-04-01T21:40:24+02:00

Pierwszym historycznym władcą Polski był Mieszko I z dynastii Piastów. Książę poślubił czeską księżniczkę Dobrawę. W 966r. wraz ze swym dworem przyjął chrzest, co ułatwiło zjednoczenie plemion słowiańskich na terenie Polski. W 968r. w Poznaniu powstało pierwsze polskie biskupstwo. Na czele jego stanął Jordan. Na ziemie Polan zaczęło wówczas przybywać wykształcone.. duchowieństwo..........W wyniku przyjęcia chrześcijaństwa Polska znalazła się pod wpływem tradycji i kultury......chrześcijańskiej...... z Zachodu.
55 3 55