Odpowiedzi

2010-04-01T21:59:01+02:00
Http://portalwiedzy.onet.pl/122638,1,,,cholina_wzor_strukturalny,haslo.html

Cholina:
[HOCH2CH2N+(CH3)3)]OH-

Lecytyna sojowa
Numer CAS:
8002-43-5


Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T22:08:03+02:00
Slownie zeby odpowiedziec i wzór jest tego sporo, masz tutaj linki do lecytyny
http://www.chemindustry.com/apps/chemicals?m=s&t=Lecithin
numer CAS jest niedostepny, wzór C42H80NO8P, masz równiez IUPAC nazwe systematyczn:
2-[2,3-bis[[(E)-nonadec-9-enoyl]oxy]propoxy-hydroxyphosphoryl]oxyethyl
-trimethylazanium

wiecej danych i na temat struktury masz w tym linku (PubChem)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez
CID: 44630358, pod tym numerem znajdziesz równiez dane na temat lecytyny. aczkolwiek wzór jest podobny z mala róznica w ilosci wodorów, reszta zwiazków to kombinacje zwiazków lecytyny jodem, propanolem, i inne pochodne rózniace sie nieco budowa przestrzenna, Literartura jest anglo-jezyczna trudno cokowiek znalezc w jezyku polskiem, specjalista o takich zwiakó nie jestem, takz e ciezko sie wypowiedziec wiecej.
mam nadzieje ze pomoglem.
1 5 1