ZAD1 Promien ziemi jest rowny 6370 km, a morza i oceany zajmuja powierzchnie rowna 361 mln kmkwadratowych. Oblicz jaki procent powierzchni zajmuja lady.
POWINNO WYJSC: oklo 29%

ZAD2 Srednica ksiezyca to okolo 0,3 promienia ziemi. Oblicz powierzchnie ksiezyca wiedzac ze promien ziemi jest rowny 6370km. Wynik podaj w km.
POWINNO WYJSC: 11 467 032 km kwadratowych.

JESLI JEST TO MOZLIWE PROSZE O WYJASNIENIE ZADANIE I RYSUNEK

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T21:19:06+02:00
Zad.2
promień ziemi=6370km
0,3×6370=1911km= srednica ksieżyca
r księżyca=1911:2=955,5km
powierzchnia księżyca=4πr²=4π×955,5²=3 651 921πkm²

po zamianie π= około 11467031km²

zad.1

Pole ziemi
P=πr² , za π=3,14

P= 3,14*(6370 km)²= 3,14 *40576900=127411466km²
Jaki procent ( układamy proporcję )
127411466km²- 100 %
361 000 000 - x

127411466xkm²= 361 000 000 *100 %km²/:127411466km²
x= 28,3 %
6 4 6
2010-04-01T21:31:53+02:00
W pierwszym zadaniu musisz obliczyć pole pow. ziemi czyli to pisze w każdej książce od geografii...
powierzchnia wynosi 510 mln km² teraz tak...
morza i oceany to 361mln km²-x%
cała pow. 510mln km²- 100%

x=(361 mln km²*100 )/510mln km²=70,71%≈71%
od całości zyli od 100% odejmujemy 71% i mamy powierzchnię lądów...


w drugim liczysz promień księżyca czyli 1/3( jedna trzecia)*6370=2121,21km. tyle ma promień księżyca... teraz obliczamy powierzchnię:

p=4*π(pi)*r²= 4*3,14*2121,21²= i ci wyjdzie wynik... nasteonym razem daj trochę więcej punktów...
2 3 2