Witam wszystkich.
Musze zrobić otrzymywanie soli wszystkimi możliwymi sposobami dla:
BaSO₄ (BaSO4 jesli nie widać liczby)
Nie było mnie na dwóch lekcjach i nic z tego nie rozumiem, byłbym wdzięczny za podanie odpowiedzi i wytłumaczenie od 0 przynajmniej 1 sposobu otrzymania soli.

3

Odpowiedzi

2010-04-01T22:26:56+02:00
To tak:D:P

wodorotlenek+kwas----->sól+woda
Ba(OH)2 + H2SO4---->BaSO4+2H2O
metal+kwas------->sól+wodór
Ba + H2SO4--->BaSO4+H2
tlenek metalu+kwas---->sól+woda
BaO+H2SO4---------->BaSO4+H2O

Mam nadzieję, że pomogłam;);*
2 3 2
2010-04-01T22:28:15+02:00
Ogólnie mamy bardzo dużo sposobów otrzymywania soli.

1) kwas + wodorotlenek → sól + woda
w naszym przypadku będzie to:
H2SO4 + Ba(OH)2 → BaSO4 + 2H2O

2) tlenek zasadowy + kwas → sól + woda
(lub amfoteryczny)
BaO + H2SO4 → BaSO4 + H2O

3) tlenek kwasowy + wodorotlenek → sól + woda
SO3 + Ba(OH)2 → BaSO4 + H2O

4) tlenek kwasowy + tlenek zasadowy → sól
SO3 + BaO → BaSO4

5) metal + kwas → sól + wodór
Ba + H2SO4 → BaSO4 + H2 ­­­­­­­­­­­­↑

Mam nadzieję, że tyle wystarczy. Powinno być wszystko w porządku :)
Nie ma w tym żadnej trudności, trzeba tylko znaż sposoby. Zauważ, że zawsze w sól łączą się pojedyncze elementy z każdego z substratów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T22:32:05+02:00
Witaj :)
Sposoby otrzymywania BaSO4
1.metal + kwas
Ba + H2SO4----->BaSO4 + H2
2.tlenek metalu + kwas
BaO + H2SO4----->BaSO4 + H2O
3.wodorotlenek + kwas
Ba(OH)2 + H2SO4----->BaSO4 + 2H2O
4.tlenek metalu + tlenek niemetalu /bezwodnik kwasowy/
BaO + SO3----->BaSO4
5.wodorotlenek + bezwodnik kwasowy
Ba(OH)2 + SO3----->BaSO4 + H2O
6.rozpuszczalna sól baru + Na2SO4 /sól1+sól2--->sól3+sól4/
BaCl2 + Na2SO4----->BaSO4 + 2NaCl
7.rozpuszczala sól baru + H2SO4 /sól1+kwas1--->sól2+kwas2/
BaCl2 + H2SO4----->BaSO4 + 2HCl
8.wodorotlenek baru + Na2SO4 /wodorotlenek1+sól1--->wodorotlenek2+sól2/
Ba(OH)2 + Na2SO4----->BaSO4 + 2NaOH


Semper in altum........................pozdrawiam :)


5 3 5