Odpowiedzi

2010-04-01T22:59:06+02:00
Poludnikowa obliczasz odejmujac od siebie poludniki, a rownoleznikowa odejmujac rownolezniki
w km to musisz pamietac ze 1 stopien to 111km

licze na naj;)
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T23:02:02+02:00
Ja umiem obliczac tylko w stopniach, podam na przykładzie Afryki ;)

Rozciągłośc południkowa:
1. odczytujesz współrzędne georaficzne punktu najdalej wysuniętego na północ i południe
37°20'N - najdalej na północ
34°50'S - najdalej na południe
2. dodajesz te współrzędne i otrzymujesz rozciągłośc południkową
37°20' + 34°50' = 72°10'

Rozciągłośc równoleżnikowa:
1. odczytujesz wpółrzędne punktu najdalej wysuniętego na wschód i zachód
51°26'E - najdalej na wschód
17°30'W - najdalej na zachód
2. po dodaniu tych dwóch wartości otrzymujesz rozciągłośc równoleżnikową
51°26' + 17°30' = 68°56'
17 2 17